יום המא"ה – איך להגיע אליו מוכנים?

אחד הימים החשובים ביותר עבור לא מעט בני ובנות נוער, הוא יום המא"ה (קראו על הכנה ליום המאה). יום של מיון, איתור והתאמה ליחידות צבאיות שונות. מדובר על יום הכולל בתוכו מגוון רחב של מבחנים מסוגים שונים, שבסופם אפשר לדעת האם המועמד או המועמדת מתאימים לתפקיד כזה או אחר במסגרת שירותם הצבאי. 

מדובר על מבחנים המתבצעים על ידי אנשי מקצוע במכונים אזרחיים, אשר ידעו לבנות מבחנים מותאמים עבור הצבא, במטרה לעזור לו להחליט מי יכול להתאים לתפקיד כזה או אחר. המבחנים נערכים באופן אישי מול המחשב וכן באופן קבוצתי, בין אם זה באמצעות זום ובין אם זה באופן פרונטאלי. בסוף היום, מקבלים המועמדים את הציונים, וכן הצבא מקבל את הציונים של כל מועמד ומועמדת, וכך הוא יכול להחליט מי מתאים לאיזה תפקיד. 

השאלה היא, כיצד אפשר להתכונן ליום שכזה לפני צבא. זה לא יום מבחנים רגיל, בוודאי שלא מדובר במבחנים שבני נוער מכירים מבית הספר או ממקומות אחרים. 

איך מתכוננים ליום כזה?

ראשית, כל אחד ואחת צריכים לבוא רגועים ושלווים. מוכנים ליום מבחנים ארוך ולא פשוט. יחד עם זאת, חשוב שיזכרו שיש להם את היכולות והכלים להצליח בכל מבחן ומבחן. 

שנית, יש לעבור על כל השאלות והדרישות, בהתאם כמובן ללוח הזמנים שעומד לרשותם, ועליהם לעשות זאת באופן ברור, בשביל שיוכלו בסופו של דבר לדעת להשיב על כל שאלה ולעמוד בכל דרישה ומטלה. 

שלישית, חשוב מאוד לקחת בחשבון במבחנים קבוצתיים, שהמטרה היא לא בהכרח לנצח אחרים אלא לעבוד איתם בשיתוף פעולה, בשביל שכולם ירוויחו. אם מישהו מנסה לנצח אחרים, יהיה קל לזהות את זה, והדבר עלול לפגוע בו מאחר והוא ייתפס כשחקן לא קבוצתי. 

My Blog
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיול לדרום אמריקה – לא רק כטיול אחרי הצבא
דרום אמריקה הוא אחד האזורים האקזוטיים, המעניינים והפופולריים ביותר בעולם. אנשים רבים מכל העולם...
קרא עוד »
יול 04, 2021
מדריך מבפנים לבתי הקפה החלביים באילת
בתי הקפה החלביים של אילת הם לא רק מפעלים; הם תופעה. כידען של תרבויות בתי קפה עולמיות, אני מוצא את...
קרא עוד »
אפר 11, 2024
למה משמש הקפאת זרע
הקפאת זרע היא תהליך שיכול לשמר את הזרע לשימוש עתידי (קראו על בדיקות זרע). תהליך זה אינו חדש, אך הוא צובר...
קרא עוד »
ספט 20, 2022